Η επιστημονική επιτροπη της Βουλής για τις Κυριακές…

Σημείωση Ένωσης: ΑΥΤΟ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΜΑΣ ΠΡΙΝ ΠΑΝ ΝΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΑΠΟΨΕ!!!!

9. Επί του άρθρου 16

Χρήζει πληρέστερης και επαρκέστερης αιτιολόγησης ο τρόπος κατά τον οποίο θεσπίζεται η δυνατότητα λειτουργίας κατά τις Κυριακές. Δεν φαίνεται κατανοητό, υπό το σκεπτικό της Αιτιολογικής Έκθεσης, το σχήµα συµφώ- νως προς το οποίο είτε, εντός προθεσµίας 3 µηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, θα καθορισθούν συγκεκριµένες Κυριακές από τους αρµόδι- ους Αντιπεριφερειάρχες και Δηµάρχους, κατά τις οποίες θα µπορούν να λει- τουργούν καταστήµατα συνολικής επιφάνειας µέχρι 250 τ.µ., είτε παρερχο-

µένης άπρακτης της ανωτέρω προθεσµίας, θα λειτουργούν άπαντα τα κατα- στήµατα κατά τις Κυριακές τις οποίες τα ανωτέρω διοικητικά όργανα θα επι- λέγουν.

Περαιτέρω, ο αριθµός των Κυριακών κατά τις οποίες θα λειτουργούν τα καταστήµατα θα µπορεί, όπως έχει η προτεινόµενη ρύθµιση, να ποικίλλει α- πό Περιφέρεια σε Περιφέρεια, δηµιουργώντας άνιση µεταχείριση όµοιων περιπτώσεων. Εφόσον, όµως, η λειτουργία των καταστηµάτων είναι προαι- ρετική, πρέπει να ισχύει για όλες τις Περιφέρειες ο ίδιος αριθµός Κυριακών λειτουργίας τους.

Παρατηρείται ακόµη ότι, υπό το ισχύον πλαίσιο (άρθρο 42 παρ. 1 του ν. 1892/1990 και 46 παρ. 2 του ν. 2224/1994, όπου ορίζεται ότι η λειτουργία των καταστηµάτων είναι ελεύθερη «καθ’ όλες τις ώρες και τις ηµέρες και ώ- ρες της εβδοµάδας, πλην της Κυριακής και των ηµερών αργίας …»), ερµη- νευόµενο «στο πλαίσιο των άρθρων 4 και 5 του Συντάγµατος, µε τα οποία προστατεύεται ο ελεύθερος ανταγωνισµός υπό συνθήκες ισότητας, συνάγε- ται ότι διαφορετική ρύθµιση του ωραρίου λειτουργίας καταστηµάτων που εµπορεύονται όµοια ή παρεµφερή είδη δεν επιτρέπεται, εκτός αν δικαιολο- γείται από λόγους δηµοσίου συµφέροντος. Το αυτό ισχύει και σε περίπτωση που τα εν λόγω καταστήµατα εµπορεύονται περισσότερες της µιας κατηγο- ρίες αγαθών, εφόσον όµως τα καταστήµατα αυτά διατηρούν, ως προς τα όµοια ή παρεµφερή αγαθά, συγκροτηµένα τµήµατα. Στην τελευταία αυτή πε- ρίπτωση, αν συντρέχουν λόγοι δηµοσίου συµφέροντος που επιβάλλουν τη θέσπιση διευρυµένου ωραρίου των καταστηµάτων αυτών έναντι των λοιπών, το διευρυµένο αυτό ωράριο θα πρέπει ή να ισχύσει και για τα λοιπά κατα- στήµατα, που εµπορεύονται τα όµοια ή παρεµφερή είδη, ή να µην ισχύσει ούτε για τη λειτουργία των συγκροτηµένων αυτών τµηµάτων των εν λόγω καταστηµάτων, εκτός αν και για τη διαφοροποίηση του ωραρίου ως προς την εµπορία των ειδών αυτών συντρέχουν οµοίως λόγοι δηµοσίου συµφέρο- ντος» (ΣτΕ 258/2005). Υπό το φως των ανωτέρω, η δυνατότητα λειτουργίας αποκλειστικώς καταστηµάτων κάτω των 250 τ.µ. σε συγκεκριµένες Κυρια- κές κατ’ επιλογή των ως άνω διοικητικών οργάνων χρήζει πληρέστερης αιτιολόγησης, ώστε να µην εγείρονται ζητήµατα άνισης µεταχείρισης φορέων που δραστηριοποιούνται στην ίδια αγορά προϊόντων.

Εξ άλλου, δεν είναι σαφές το νόηµα του προτελευταίου εδαφίου της παρ. 2, συµφώνως προς το οποίο, η «απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη δύναται να αναθεωρείται ετησίως, µε απόφαση που εκδίδεται κατά το µήνα Ιανουά- ριο και πρώτη εφαρµογή τον Ιανουάριο του 2015». Νοείται, προφανώς, ότι η ηµεροµηνία πρώτης εφαρµογής (Ιανουάριος του 2015) αφορά την απόφαση αναθεώρησης, άλλως δεν έχει νόηµα η ρύθµιση του πρώτου εδαφίου της παρ. 2, κατά την οποία, µε αποφάσεις των κατά τόπον αρµόδιων διοικητικών οργάνων «οι οποίες εκδίδονται εντός διαστήµατος τριών (3) µηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος» ορίζονται και άλλες Κυριακές κατά τις οποίες επιτρέπεται προαιρετικώς η λειτουργία καταστηµάτων.

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*